Renungan Diri (1)


MUNGKIN

Aku mungkin manusia yang HAUS akan KENIKMATAN dunia

Aku mungkin manusia yang RAKUS akan HARTA dunia

Aku mungkin manusia yang ANGKUH akan KEINDAHAN dunia

Aku mungkin manusia yang TERLENA akan rayuan JIN

Aku mungkin manusia yang HINA akan KENISTAAN dunia

Aku mungkin manusia yang RINDU akan KEPUASAN dunia

Aku mungkin manusia yang LEMAH akan KEKUATAN dunia,

Jadi

Aku mungkin, manusia yang selalu mengikuti keinginan DUNIA

Tapi

Itu hanya kalimat yang MUNGKIN

dan

aku tak ingin semua itu menjadi nyata DIHIDUPKU,

aku tak ingin semua itu berada DIDIRIKU,

aku tak ingin semua itu menjadi bagian disetiap HARI-HARIKU

Tapi

Aku ingin HAUS karena KENIKMATAN akhirat

Aku ingin RAKUS karena IBADAH

Aku ingin ANGKUH karena KEIMANAN

Aku ingin TERLENA karena rayuan MALAIKAT

Aku ingin merasa HINA dihadapan_Nya

Aku ingin RINDU akan bertemu RASUL

Aku ingin LEMAH dihadapan Allah karena KEKUATAN_Nya

15 thoughts on “Renungan Diri (1)

  1. Assalaamu’alaikum

    SAHABAT
    Walau…
    Langkah tak bertemu
    Tangan tak berjabat (perempuan sahaja ya)
    Ucapan tak terdengar
    Izinkan hati ini memohon maaf
    Atas segala…..
    Sikap dan lisan yang tak terjaga
    Janji yang terkota
    Hati yang kerap berprasangka (insya Allah tiada)
    Sepanjang setahun perkenalan kita
    Selama persahabatan kita terjalin di dunia maya
    Terima kasih atas kasih sayang dalam ukhuwwah yang dicerna
    Semoga kita selalu di dalam perlindungan-Nya

    SELAMAT MENYAMBUT MA’AL HIJRAH 1431
    Salam Awal Muharam dan salam manis dari bunda di Bangi, Selangor, MALAYSIA.

    Bunda SITI FATIMAH AHMAD

  2. Assalaamu’alaikum

    SELAMAT HARI IBU ini ku tujukan buat:

    1. SAHABATKU ….SEORANG IBU
    2. IBU KALIAN
    3. ISTERI KALIAN

    SAHABAT,
    MENGERTILAH BAHAWA…..

    Hati IBU bagaikan jurang yang didasarnya selalu ada maaf
    Di sisi IBU adalah tempat yang paling aman
    Cinta IBU tidak pernah lapuk
    Cinta IBU adalah yang laing baik daripada segalanya.

    # KEPADA SAHABAT DAN PEMBACA YANG BERADA DI LAMAN SAHABATKU INI… Semua anda dijemput ke LAMAN MENULIS GAYA SENDIRI untuk menerima HADIAH AWARD –AWARD ISTIMEWA dari saya sempena menyambut SELAMAT HARI IBU di Indonesia.

    Dengan segala hormatnya saya mempersilakan anda sekelian menerimanya sebagai tanda ketulusan hati SEORANG SAHABAT yang mencintai kalian.

    Selamat Tahu Baru Hijriyyah 1431 dan Selamat Tahun Baru 2010
    Salam mesra dari BANGI, MALAYSIA.

    -SITI FATIMAH AHMAD –
    22 Disember 2009/RABU

  3. Assalaamu’alaikum Neni

    Selamat hari ibu buat mama neni ya.. pesan bunda ini untuk neni

    MENGERTILAH KALIAN BAHAWA… HATI IBU BAGAIKAN JURANG YANG DIDASARNYA SELALU ADA MAAF. DI SISI IBU ADALAH TEMPAT YANG PALING AMAN. CINTA IBU TIDAK PERNAH LAPUK. CINTA IBU ADALAH YANG PALING BAIK DARIPADA SEGALANYA.

    Salam sayang dari bunda di Malaysia.

Tanpa Sapa dan Salam darimu kurang bermakna

